ယခုလိုလာလည္တဲ႔အတြက္ ေက်းဇူး တင္ပါတယ္။
တမႈန္႕ေျမလႊာ၊ တစ္လႊာပန္းေျခာက္၊တေပါက္ေရစက္၊ငါတုိ႔လက္မွရန္သူရလွ်င္၊ ျမန္မာ့သမိုင္းရုိင္းေတာ့မည္။

Sunday, March 1, 2009

သစၥာတရား ႏွင္႔ ၾကားသိေတြးမိသမွ်(၁)

သစၥာတရား ႏွင္႔ ၾကားသိေတြးမိသမွ်။ ဂႏၳလုလင္ (ဘုိကေလး)

သူငယ္ခ်င္မ်ားေသခ်ာစြာဖတ္ရွုေစခ်င္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ

အခန္း (၁)
သစၥာဟူေသာ အရာကုိ ကၽြန္ွ္ုဳပ္တုိ႔ လူသားအမ်ားအျပားလြန္စြာတန္ဖုိးထားၾက ပါသည္။ကုိယ္ကသူတစ္ပါး
ကုိသစၥာမထားႏုိင္သည္႔ တုိင္သူတစ္ပါးက ကုိယ္႔အေပၚ သစၥာ ထားဖုိ႔ ကိုေတာ႔ေမွ်ာ္လင္႔မိတတ္ၾကပါသည္။
အသားအေရာင္ ေတြကဲြျပားခ်င္ကြဲျပားေနေပလိမ္႔မည္။ ေနရာေဒသေတြ ျခားနားခ်င္ ျခားနားေနေပလိမ္႕
မည္။လူသားတုိ႔၏ သစၥာတရားကုိ ေတာင္႔တမွဳကေတာ႔ အတူတူပင္ျဖစ္လိမ္႔မည္ဟု ယုံၾကည္ပါသည္။ယင္းသုိ႕ သစၥာ တရားအေပၚ တန္ဖုိးထား ေတာင္႔တမွဳျခင္း တူညီၾကေသာ္လညး္သစၥာ တရားဟူသည္ မည္သုိ႔ျဖစ္သည္
ကုိ ေတာ႔ နားလည္ သိရွိသူနည္းပါးနုိင္ပါသည္။ တစုံတေယာက္ေသာသူက “ သင္ကေရာ သစၥာတရား
အေၾကာင္း ဘယ္ေလာက္ နားလည္ေနပါသလဲ’’ ဟု စာေရးသူကုိ ေမးလာလွ်င္ ကၽြန္ွဳပ္လည္း မ်ားမ်ားနာ
မလည္ပါဟုသာ ေျဖဆုိရပါမည္။သုိ႔ေသာ္ ကၽြန္ွဳပ္ေလ႔လာ ဆည္းပူး ေတြးေခၚမိသမွ်သစၥာတ ရားအေၾကာင္းကုိ စာဖတ္သူတုိ႔အား မွ်ေ၀ ေဆြးေႏြးလုိေသာဆႏၵျဖစ္ေပၚလာေသာ ေၾကာင္႔ “သစၥာတရားႏွင္႔ၾကားသိေတြးမိသမွ်”
အမည္ရွိ ေသာဤေဆာင္းပါး ကုိ ေရးသား လုိက္ရျခင္းျဖစ္ပါသည္။ သစၥာတရားသည္အၾကမ္းဖ်င္းအားျဖင္႔
၁။ ပရမတၳသစၥာ၊၂။ သမုတိသစၥာ ႏွင္႔ ၃။၀စီသစၥာ ဟူ၍သုံးမ်ဳိးမွတ္သားနုိင္ပါသည္။

၁။ ပရမတၳသစၥာ ဆုိသည္မွာ ေလာက၌ ေျပာင္းလဲမွဳ မရွိပဲ အျမဲထာ၀ရမေဖာက္ မျပန္ မွန္ကန္ေနေသာ
တရားကုိ ေခၚပါသည္။စာေရးသူတုိ႔ ဗုဒၶဘာသာကညႊန္ျပထားေသာ ပရမတၳသစၥာ တရားမ်ားမွာစိတ္၊
ေစတသိက္၊ရုပ္၊ နိဗၺာန္ ဟူ၍ေလးမ်ဳိး ျဖစ္ပါသည္။ သစၥာသုံးမ်ဳိးတုိ႔ တြင္ပရမတၳသစၥာကုိသေဘာေပါက္နားလည္ ဖုိ႔ရန္ အေရး အၾကီးဆုံးျဖစ္ေလသည္။ေသာတာပန္၊ သကဒါဂါမ္စေသာ အရိယာပုဂၢဳိလ္ မ်ားသည္ ပရမတၳသစၥာ
တရားကုိ နက္ရွဳိင္းစြာသိျမင္ထားၾကသူမ်ား ျဖစ္ေလသည္။ ပရမတၳသစၥာ တရားတုိ႔၏ မေဖာက္မျပန္မွန္ကန္
ပုံကုိ အက်ဥ္းအားျဖင္႔တင္ျပရ လွ်င္ စိတ္ (၈၉)ပါးထဲ၌ ရွိေသာ ေလာဘစိတ္သည္လုိခ်င္တပ္မက္ျခင္းသေဘာ
ရွိေလ သည္။ေလာဘ၏ ထုိလုိခ်င္ တပ္မက္ျခင္း သေဘာမွာလူသႏၱန္မွာျဖစ္ေစ ၊ေခြးသႏၱန္ မွာျဖစ္ေစ အတူတူ
ပင္ျဖစ္ေလသည္။ေခြးသႏၱန္မွာျဖစ္ေသာေလာဘသည္ လူသႏၱန္မွာ ျဖစ္ေသာေၾကင္႔ ေဖာက္ျပန္ေျပာင္းလဲ သြား သည္ဟူ၍မရွိပဲ သူ႔သေဘာအတုိင္း လုိခ်င္ တပ္မက္ေသာ အျခင္းအရာကုိ အျမဲျပေနလွ်က္ရွိေပသည္။

ထုိနည္းတူ မာန၏ သေဘာကုိေျပာရလွ်င္ လက္ေ၀ွ႔ ၾကိဳး၀ုိုင္းအတြင္းမွာျပဳိင္ဘက္ ကုိအနုိင္ရလုိက္သူႏွင္႔ ျပဳိင္
ဘက္ၾကက္ဖတစ္ေကာင္ကုိအနုိင္ပုိင္း၍ ခြပ္လုိက္နုိင္ေသာ အျခားၾကက္ဖတစ္ေကင္၏ မာန မ်ဳိးမွာအတူတူ
ပင္ျဖစ္ေလသည္။မရွိဆင္းရဲသားမ်ားကုိ လွဴ ဒါန္းေထာက္ပံ႕ ေနေသာအလွဴရွင္တစ္ေယာက္၏ ကရုဏာ စိတ္
နွုင္႔ မိခင္မဲ႔ေန ေသာေခြးသားေပါက္ေလးမ်ားကုိ နုိ႔တုိက္ေနေသာ အျခားေခြးမတစ္ေကာင္၏ ကရုဏာစိတ္မွာ
အတူ တူပင္ျဖစ္ေလသည္။ အခ်ဳပ္အားျဖင္႔ ေလာက၌ ရွိေနေသာ သက္ရွိသက္မဲ႔ တုိ႔၏ တနည္းအားျဖင္႔
စိတ္၊ေတသိက္ ရုပ္ တုိ႔၏ မျမဲပုံ ဆင္းရဲပုံ အစုိးမရပုံႏွင္႔ နိဗၺာန္၏ျငိမ္သက္မြန္ျမတ္ေအး ခ်မ္း ပုံတုိ႔ ကုိ ေလး ေလးနက္နက္ သိျမင္ေသာပုဂၢဳိလ္ သည္ ပရမတၱသစၥာကုိ သိျမင္သူပင္ ျဖစ္ေလေတာ႔ သည္။

၂။ သမုတိသစၥာဆုိသည္မွာ လူ၊ေခြး၊ ေၾကာင္ ၊စာအုပ္၊ ေဘာ႔ပင္ ၊ျမဳိ႕၊ရြာ၊ နုိင္ငံ စသည္အားျဖင္႔ သက္ရွိသက္မဲ႔ အရာအာလုံးတုိ႔၏ အမည္နာမကုိေခၚေ၀ၚ သမုတ္ျခင္း ျဖင္႔ မွန္ကန္မွဳ ရွိပုံကုိဆုိလုိျခင္းျဖစ္ပါသည္။သမုတိသစၥာ
သည္ ပရမတၳသစၥာေလာက္ အေရးမၾကီးေသာ္လညး္လြန္စြာ အသုံးတြင္က်ယ္၍ သိရွိနားလည္ဖုိ႔ ရန္ လြန္စြာ
လုိအပ္ ေသာသစၥာပင္ျဖစ္ေလသည္။သမုတိသစၥာ၏ အေရးပါပုံႏွင္႔ ပတ္သက္၍ေရွးဆရာေတာ္တုိ႔ကေဆာင္ပုဒ္ ေလး စီစဥ္ထားခဲ႔ပါသည္။ ယင္းမွာ “ဟိ၊ကံ၊ဒါေန၊ပၪၥ၊ေမ၊ပုေဗၺ၊လွဴ၊ေလာက” ဟူ၍ သမုတိသစၥာႏွင္႔ မကင္းႏုိင္
ေသာအရာ ( ၈ )ခုျဖစ္ပါသည္။

၁။ဟိ ဆုိသည္မွာ ဟိရိဩတၱပၸ(အရွက္အေၾကာက္)ကုိဆုိလုိျခင္းျဖစ္ပါသည္။ပရမတၳသစၥာကုိ အစြဲသန္ သူမ်ားက ရုပ္နာမ္ၾကီးပဲ၊ျဖစ္ပ်က္ၾကီးပဲ ဟုအျမဲတန္း ေျပာဆုိတတ္ၾကပါသည္။သုိ႔ေသာ္ ပရမတၳသစၥာဆုိသည္မွာ တရား ရွဳမွတ္ေနသည္႔ အခုိက္ တရားထုိင္ေနသည္႔ အခုိက္ အတန္႔တြင္သာမွတ္ယူရမည္ျဖစ္ျပီး ေလာကထဲမွာ ေန ေနသည္႔ အခုိက္္ ထုိအတုိင္းယူ ၍ မရပါ။ရုပ္နာမ္ ျဖစ္ပ်က္ ၾကီးပဲ ဆုိျပီး အ၀တ္အစား မ၀တ္ပဲ ဟိရိဩတၱပၸ ကင္းမဲ႔စြာေလွ်ာက္သြားေနလွ်င္စိတ္မမွန္သူဟု စြပ္စြဲ ခံရေပမည္။ရုပ္နာမ္ၾကီးပဲဆုိျပီး သူ႔ႏွမ၊ ကုိယ္႔ႏွမ ၊ သူ႔သားမယား ကုိယ္႔ သားမယားမခြဲျခားပဲ ဟိရိဩတၱပၸ ကင္းမဲ႔စြာ ျပစ္္မွားေစာ္ကားေန၍မျဖစ္ေပ။ေလာက
အမည္အား ျဖင္႔ သတ္ မွတ္ ထားေသာ သမုတိ သစၥာ ကုိလုိက္နာရေပမည္။ဤသည္မွာ ဟိရိဩတၱပၸ အရာ၌
သမုတိသစၥာ၏ မွန္ကန္မွဳ ရွိပုံကုိဆုိလုိျခင္းျဖစ္ေပသည္။

၂။ကံ ဆုိသည္မွာ ကုသုိလ္ကံ ၊အကုသုိလ္ကံႏွင္႔ ယင္းတုိ႔၏အက်ဳိးေပးကုိ ဆုိလုိ ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ပရမတ္ဆန္
ဆန္တယူသန္လြန္းအားၾကီးစြာျဖင္႔ ကုသုိလ္ အကုသုိလ္ ကံဆုိတာမရွိ ရုပ္နာမ္တရာမ်ားသာရွိသည္ဆုိျပီး မိမိသဘာက်သလုိ ထင္တုိင္းၾကဲ ေန ထုိင္မည္ ဆုိပါကထုိပုဂၢိဳလ္ အတြက္ အပါယ္ က်ဖုိ႔သာ ရွိေပေတာ႔သည္။ထုိ႔ ေၾကာင္႔ ကု သုိလ္အကုသုိလ္ ကံအရာ၌ သမုတိသစၥာ၏ မွန္ကန္မွဳ ရွိပုံကုိနားလည္ထားသင္႔ေပ သည္။

၃။ဒါေန ဆုိသည္မွာ ဒါနျပဳသည္႔ ေနရာ၌ထားရမည္႔ ေစတနာ စိတ္ထားတုိ႔ကုိဆုိလုိ ျခင္းျဖစ္ေပသည္။ရုပ္နာမ္
ေတြက ရုပ္နာမ္ေတြကုိ ေပးလွဴေနတာပဲ ဆုိျပီးဒါန ျပဳသည္႔ ေစတနာ စိတ္ထားတုိ႔ကုိ ပစ္စလခတ္ ထားကား ေပးလွဴမည္္ဆုိလွ်ုင္အက်ဳိး ေပး အရနည္းမည္ ျဖစ္ေပသည္။ေလာကသမုတိသစၥာ အားျဖင္႔ ေခၚေ၀ၚသမုတ္
အပ္ေသာ ပုဗၺ မုၪၥ အပရ ဟူေသာ မလွဴမီ လွဴဆဲ လွဴျပီး ေစတနာ စိတ္ထားမ်ားကုိ က်နျပင္ဆင္၍လွဴဒါန္းလွ်င္
အက်ဳိးၾကီးမာစြာ ရရွိမည္ ျဖစ္ေပသည္။ ဤသည္မွာဒါနျပဳရာ ၌သမုတိသစၥာကုိ နားလည္သင္႔ေၾကာင္း ဆုိလုိျခင္းျဖစ္ေလသည္။

၄။ ပၪၥ ဆုိသည္မွာ
၁။မာတုဃာတက အမိသတ္ျခင္း၊ ၂။ပိတုဃယတက အဖသတ္ျခင္း၊ ၃။ အရဟႏၱဃာတက ရဟႏၱာကုိသတ္ျခင္း၊၄။ ေလာဟိတုပၸါဒက ဘုရားရွင္ကုိေသြးစိမ္းတည္ေအာင္ျပဳျခင္း၊၅။ သံဃေဘဒက သံဃာကုိသင္းခြဲျခင္း ဟူေသာ ပၪၥာနႏၱရိယ ကံၾကီး ၅ပါးကုိ ဆုိလုိျခင္းျဖစ္ပါသည္။အမိ အဖ စေသာ ေလာကသမုတိ အားျဖင္႔ပညတ္ထားသည္ တုိ႔ကုိ ဂရုမစုိက္ပဲ သတ္ျဖတ္မည္ဆုိပါက ဘုရားရဟႏၱာ သံဃာစေသာ ေလာက သမုတိ အမည္တုိ႔ ကုိ အေလး
မထားပဲ အျပစ္မ်ား က်ဴးလြန္မည္ဆုိပါ ကက်ဴးလြန္သူအတြက္ လြန္စြာ နစ္နာမည္ျဖစ္ေပသည္။ဤသည္မွာပၪၥာ နႏၱရိယ ကံအ ရာ၌ေလာက သမုတိသစၥာကုိ ပစ္ပယ္၍ မရေၾကာင္း ျပဆုိျခင္းျဖစ္ေပသည္။

၅။ ေမ ဆုိသည္မွာ ေမတၱာကုိဆုိလုိျခင္းျဖစ္ပါသည္။ေမတၱပုိ႔ျခင္းအလုပ္ဆုိသည္ မွာ မိမိ ေမတၱာပုိ႔သူ၏ အသြင္
သ႑န္ကုိ စိတ္ထင္ေအာင္ အာရုံျပဳ၍ထုိသူ၏ေကာင္း က်ဳိး ခ်မ္းသာမ်ားကုိ စိတ္က ေရွးရွဳလွ်က္ ပုိ႔လႊတ္ရေသာ အလုပ္ျဖစ္ေလသည္။ထုိသုိ႔ ေမတၱ ပုိ႔သူ၏ အသြင္သ႑န္ကုိ စိတ္ထဲမွာ အာရုံျပဳလုိက္သည္ႏွင္႔ ေလာက သမုတိ အားျဖင္႔ သတ္မွတ္ထားေသာ မိဘ၊ဆရာ မိတ္ေဆြ၊အလွဴရွင္ ၊လူ၊ နတ ္တိရစာၦန္ စေသာအမည္တုိ႔မွာမလြဲ
မေသြပါ၀င္လာရေလသည္။ပရမတ္ကုိ သန္လြန္းအားၾကီးုစြာ ရုပ္နာမ္ေတြ က်န္းမာခ်မ္းသာပါေစဟူ၍ေမတၱာ ပုိ႔ ၍မရေပ။ ဤသည္မွာ ေမတၱအရာ၌ ေလာကသမုတိသစၥာ ၏မွန္ကန္မွဳ ရွိပုံကုိ ဆုိလုိျခင္းျဖစ္ေပသည္။

၆။ ပုေဗၺဆုိသည္မွာ ပုေဗၺနိ၀ါသာႏုႆတိဥာဏ္(ေရွးဘ၀ အဆက္ဆက္တုိ႔ကုိသိျမင္ေအာက္႔ေမ႔ႏုိင္ေသာ
ဥာဏ္)ကုိဆုိလုိျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ဘုရားရွင္သည္ဘုရားျဖစ္ခါ နီး ညဥ္႔ဦးယံ အခ်ိန္တြင္ ပုေဗၺနိ၀ါသာႏုႆ
တိဥာဏ္ကုိရေတာ္မူပါသည္။ဘုရားအျဖစ္ သို႔ ေရာက္ေတာ္မူျပီးေနာက္ တရားေဟာေတာ္မူသည္႔အခါ အေၾကာင္းတုိက္ဆုိင္တုိင္း ယင္းဥာဏ္ျဖင္႔ ဆင္ျခင္၍ ထုိစဥ္ကရုကၡစုိးနတ္သည္ ယခုငါဘရားျဖစ္လာသည္။
ထုိစဥ္ က ယုတ္မာေသာ ရြဲကုန္သည္သည္ယခုေဒ၀ဒတ္ျဖစ္လာသည္၊ထုိစဥ္က စႏၷကိႏၷရီ သည္ ယခုအခါ ယေသာ္ဓရာ ျဖစ္လာသည္စသည္ျဖင္႔ ေဟာေတာ္မူပါသည္။ဤသည္ မွာ ပုေဗၺနိ၀ါသာႏုႆတိဥာဏ္အရာ၌ ေရွးဘ၀အမည္ေနာက္ဘ၀အမည္ စေသာ ေလာကသမုတိအမည္မ်ားကုိမျဖစ္မေနသုံးစြဲရေၾကာင္းဆုိလုိ
ျခင္းျဖစ္ေပသည္။

၇။ လွဴ ဆုိသည္မွာအလွဴခံပုဂၢဳိလ္ကုိဆုိလုိျခင္းျဖစ္ပါသည္။အလွဴဒါနျပဳရာ၌ အက်ဳိး ၾကီိးမားစြာရခ်င္လွ်င္ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ကုိ စိစစ္ေရြးခ်ယ္လွဴဒါန္းရမည္ဟု ဘုရားရွုင္ေဟာ ေတာမူပါသည္။အလွဴခံအယုတ္၊အျမတ္
ကုိလည္းလူဒုႆီလ(သီလမရွိသူ)၊လူသီလ၀ႏၱ (သီလရွိသူ)၊ေသာတာပန္၊ သကဒါဂါမ္၊အနာဂါမ္၊ရဟႏၱာ အရိယာ သူေတာ္စင္မ်ား စသည္ျဖင္႔ ခြဲျခား ကာ ေဟာေတာ္မူပါသည္။ယင္း အလွဴခံ ပုဂၢိဳလ္အယုတ္၊ အ ျမတ္စသည္
တုိ႔မွာ ေလာကသမုတိသစၥာအားျဖင္႔ မွန္ကန္မွဳ ရွိေသာအရာမ်ားျဖစ္ပါ သည္။ ဤသည္မွာအလွဴခံပုဂၢိဳလ္ စိစစ္ ေရြးခ်ယ္လွဴ ဒါန္းဖုိ႔ရန္အတြက္ ေလာကသမု တိသစၥာကုိ က်င္႔သုံဖုိ႔ ရန္လုိအပ္ေၾကာင္းျပဆုိျခင္းျဖစ္ ေပသည္။

၈။ ေလာက ဆုိသည္မွာ ေလာက ေ၀ါဟာရ၊ေလာက ပညတ္မ်ားကုိ ဆုိလုိျခင္းျဖစ္ပါသည္။လူသားတုိ႔သည္ ကမၻာဦး အခါမွစ၍ ယေန႔တုိင္ေအာင္ ေလာကေ၀ါဟာရအမည္မ်ားကုိ စဥ္ဆက္မျပတ္သုံးစြဲလာလွ်က္ရွိ
ေပသည္။ အေကာင္း အဆုိး၊အေမွာင္ အလင္း၊ အျဖဴ အမဲ၊ေျမ ေရ ေလ မီး လူ နတ္ တိရစာၦန္ ဟစ္ေဟာ႔ပ္ ၊ဒရာမ္မာ၊အက္ရွင္ စသည္ျဖင္႔ အမ်ိဳးမ်ဳိး သုံးစြဲလွ်က္ရွိေပသည္။ယင္းေ၀ါဟာရတုိ႔ကိုအေရးမပါဟု ဆုိကာ မသုံးစြဲ ပဲ ေနလွ်င္ ေလာကထဲမွာ ေနထုိင္ဆက္ဆံ ၍ ရေတာ႔မည္မဟုတ္ေပ ၎ ေ၀ါ ဟာရမ်ားသည္ ေလာကသမုတိ
အရ သတ္မွတ္ထားေသာေ၀ါဟာရမ်ားျဖစ္ေလသည္။ထုိ႔ေၾကင္႔ လူသားေလာက အဆင္ေျပစြာေနထုိင္နုိင္ေရး၊ ဆက္ဆံမွဳေကာင္းမြန္ေခ်ာ ေမြ႔ ေစေရးတုိ႔ အတြက္ ေလာကသမုတိသစၥာအရပညတ္ထားေသာေ၀ါဟာရမ်ား လြန္ စြာ အေရးၾကီးေၾကာင္း ေတြ႔ ျမင္နုိင္ေပသည္။ အထက္ပါ ေဆာင္ပုဒ္ႏွင္႔ အညီ ဆုိခဲ႔ ျပီးေသာအေၾကာင္း
အရာ (၈)ခုတုိ႔သည္ေလာက သမုတိသစၥာအားျဖင္႔ ကင္းကြာ၍ မရပဲ ယင္းသမုတိသစၥာ ၏ေနရာဌာန အလုိက္မွန္ကန္မွဳရွိပုံကုိ ျပဆုိျခင္းျဖစ္ေပသည္။

၃။ ၀စီသစၥာ ဆုိသည္မွာ ေလာက၌ အမွန္တကယ္ တည္ရွိ ျဖစ္ပ်က္ေနေသာအရာမ်ားကုိ ႏွဳတ္ျဖင္႔ ျမြက္ဆုိ ေျပာၾကားရေသာအလုပ္ျဖစ္ေလသည္။တကယ္ေတာ႔ ဤေဆာင္းပါး၌ စာေရးသူအဓိကထား တင္ျပလုိေသာ အေၾကာင္းအရာမွာ ၀စီသစၥာအေၾကာင္းပင္ျဖစ္ပါသည္။ တဆက္တည္းမွာ ပရမတၳသစၥာႏွင္႔သမုတိသစၥာ
အေၾကာင္း ကုိလည္း စိတ္ကးူေပၚလာမိေသာေၾကာင္႔ ဦးစြာေရးသားလုိက္ရျခင္းျဖစ္ပါသည္။စာေရးသူသာမေဏ ဘ၀ ငယ္စဥ္မွ စ၍ ၀စီသစၥာအေၾကာင္းကုိ စိတ္၀င္စားလာမိပါသည္။သစၥာတရားႏွင္႔ စပ္လ်ဥ္း၍ ေဖာ္ျပထား
ေသာ ဇာတ္၀တၳဳမ်ားစြာတုိ႔တြင္မိမိႏွဳတ္မွ မွန္ ေသာစကား ကုိ ရြတ္ဆုိလုိက္သည္ႏွင္ဲ႔ တျပိဳင္နက္ ေသအံ႔ဆဲဆဲ ပုဂၢိဳလ္မ်ား အသက္ ျ္ပန္ ရွင္လာျခင္း၊ဒုကၡၾကီးစြာ ေရာက္ေနသူမ်ားဒုကၡမွ လြတ္ေျမာက္ျခင္း ၊အခ်ဳပ္အေႏွာင္
ခံ ရသူမ်ား အခ်ဳပ္အေႏွာင္မွလြတ္ေျမာက္ျခင္း၊စေသာ ထူးဆန္းဖြယ္ရာ အျဖစ္အပ်က္မ်ား ကုိ လြန္စြာစိတ္၀င္စားမိေသာေၾကာင္႔ ျဖစ္ပါသည္။ ဆရာၾကီးဦးသုခ၏ ရာမာခရစ္ရွနား စာအုပ္၌ လညး္ သစၥာ တရားႏွင္႔ ပတ္သက္၍ဤေလာက၌ ေရ ေျမ ေလ မီး ဓာတ္ၾကီးေလးပါတုိ႔သည္။ ေဖာက္ျပန္ ပ်က္စီး၍ လြဲမွားခ်င္လြဲမွား
လိမ္႔မည္။ေရ အလ်ဥ္တုိ႔သည္ နိမ္႔ရာမွ ျမင္႔ရာသုိ႔ စီးဆင္းခ်င္စီးဆင္း လိမ္႔ မည္ သစၥာ တရားဆုိေသာ အရာက
ေတာ႔ ဘယ္ေသာအခါမွေဖာက္ျပန္ပ်က္စီးလိမ္႔ မည္ မဟုတ္ဟု ေဖာ္ျပခဲ႔ေပသည္။ဤမွ် တန္းခုိးစြမ္းအင္ ၾကီးမား လွေသာ သစၥာတရား အေၾကာင္းကုိ စာေရးသူတုိ႔သိထားသင္႔ေပသည္။

ထုိ႔ေၾကာင္႔ စာေရးသူသည္ လူပညာရွိ ရဟန္းပညာရွိတုိ႔ကိုခ်ဥ္းကပ္၍ သစၥာတရားႏွင္႔ စပ္လ်ဥ္းေသာအေၾကာင္း အရာတုိ႔ကုိ ေမးျမန္း၍ကုိယ္တုိင္လည္း အျမဲၾကံဆ စဥ္းစားေနခဲ႔ေလသည္။ ၀စီသစၥာႏွင္႔ စပ္လ်ဥ္း၍ စာေရးသူ သိိခ်င္ခဲ႔ေသာ ေမးခြန္းမ်ားမွာ
၁။သစၥာဆုိဖုိ႔ရန္ အတြက္ တစုံတရာ ျဖည္႔က်င္႔ဖြယ္လုိအပ္သလား၊
၂။အမွန္တရားကုိဆုိရုံမွ်ႏွင္႔ သစၥာ အတြက္ လုံေလာက္ျပီလား
၃။သစၥာကုိဘယ္အခ်ိန္မွာ ဆုိဖုိ႔လုိအပ္သလဲ
၄။မိိမိဆုိမည္႔ သစၥာေအာင္ျမင္ဖုိ႔ရန္အတြက္ ပါရမီစသည္လုိအပ္သလား
၅။သစၥာ ဆုိဖုိ႔ရန္အတြက္လုံေလာက္ေသာ အခ်က္အလက္ေတြ က ဘာေတြလည္း စသည္တုိ႔ ျဖစ္ပါသည္။

စာ ဖတ္သူတုိ႔အတြက္ အထက္ပါ အခ်က္အလက္မ်ား အားလုံးကုိ နားလည္ေစနုိင္ရန္ အတြက္သစၥာတရားႏွင္႔ စပ္လ်ဥ္းေသာ ဇာတ္၀တၳဳ မ်ားကုိ ဦးစြာတင္ျပပါမည္။ ၎ဇာတ္၀တၳဳမ်ားကုိဖတ္ရွဳရင္းျဖင္႔ မိမိတုိ႔ ၀စီသစၥာဆုိဖုိ႔
လုိအပ္သည္႔ အခါမည္သုိ႔ေသာ အခ်က္အလက္မ်ား ျပည္႔စုံရမည္ျဖစ္ ၾကာင္းစဥ္းစားသုံးသပ္ႏုိင္ပါလိမ္႔မည္။

ဂႏၳလုလင္ (ဘုိကေလး)
( အခန္း ၂ ဆက္ဖတ္ရန္)

No comments:

Post a Comment

ယခုလိုခင္မင္မႈနဲ႔ အမွတ္တရ ေရးေပးသြားတဲ႔ အတြက္ေက်းဇူးပါဗ်ာ။